lauantai 31. elokuuta 2013

Miten karistat ylipainon?

Lihavuudesta kärsivän elimistössä rasvakudoksen määrä on lisääntynyt niin, että siitä aiheutuu terveydellistä haittaa. Taipuus lihavuuteen lisääntyy iän myötä. Liikapaino lisää diabetekseen, sappivaivoihin ja kihtiin sekä hormonaalisin ja aineenvaihdunnallisiin häiriöihin. Terveysvaarat vähenevät laihtumisen myötä.


Vinkki (jonka pitäisi noudattaa kärsivällisesti ohjeiden mukaan!) 
  • Laihdutusjumppa, vesivoimistelu ja kävely kuluttavat  rasvavarastoja ja antavat uutta energiaa.
  • Kuntonyrkkeily, pyöräily, tennis, sähly, juoksu, ratsastus, juoksu, lentopallo, zumba, aerobic, uinti ja kuntosalin käyminen käynnistää energiaa jopa voi pudottaa muutamassa viikossa painoa ja rasvavarasto alkaa kuluttamaan kun liikut aktiivisesti!
  • Hanki itsellesi luotettava Personal trainerin jonka auttaa sinua painon pudottaessa. Jos tuntuu oikeasti ettet pysty yksinään karistamaan ylipainoasi.
  • Harjoita rentoutumista ja joogaa. Liiku säännöllisesti ja paljon.
  • Vähennä näkyvän rasva ja piilorasvojen käyttö minimiin. Käytä kevytlevitetteitä ja vähärasvaisia ruoka-aineita (rasvaton maito, rasvaton raejuusto,rasvaton pehmeä maitorahka, kana, kalkkuna, vähärasvainen liha).
  • Nauti kevyttä, kuitupitoista ravintoa. Syö hedelmiä ja runsaasti vihanneksia.
  • Muista  syödä vitamiinia joka päivän.
  • Muista juoda 3 litraa vettä treenin jälkeen ja treenailemassa myös.
  • Lopeta välipalojen ja makean syönti.
  • Lopeta oluen ja alkoholin käyttö!
  • Aamiainen on päivän tärkein ateria, älä  jätä sitä väliin!
  • Hyötyliikunta on parasta liikuntaa! Muistahan käyttää rappusia hyödyksi muttei hissiä ja käy vaikka ulkoiluttamassa naapurin koiraa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sinkkuelämää 2018 osa 44

Onko iällä väliä? Ikä on vain numero! Jos oikeasti etsiä rakkautta, iästä ei ole väliä! Todella paljon olla mahdollista iäl...