torstai 4. elokuuta 2011

Koulukiusaaminen ja nettikiusaaminen

Kun koulut alkaa monelta paikkakunnilta pikku hiljaa niin monelta alkaa pelottamaan kiusaaminen koulussa.
Sen kaikki tietää että kiusaaminen on todella kertakaikkisen väärin koulussa ja netissä, sen järkikin kertoo jos on järkeä ihmisessä mutta jos ei ole järkeä niin olet tyhmä.
Koulussa on todella ongelmia koulukiusaamisessa kun ei pysty valvomaan oppilaita luokassa ja väli tunnilla.
Olisi sellainen toiveet kaikkiin koulun luokkiin joku videokamera jossa on paljon todistetta kiusaamiseksi ja kuka kiusaaja luokassa?...

Jos olet kiusattu niin mene rohkeasti mukaan johonkin ryhmään eli harrastukseen ja voit saada uusia kavereita. Näytä muille, mitä sinä osaat?

  • Minä muistan että todella paljon.
  • Minua on kiusattu peruskoulussa monta kertaa mutta ei tuntunut hyvältä jotka haukkuvat minua pystyyn, minä muistan sen että ylä-asteella valittiin tukioppilaita niin kiusattiin ja haukuttiin todella paljon mutta kerroin opettajalle kaiken. Kiusaaminen ja haukkuminen on syvä haava sen tunnen todella paljon sitä en pysty hyväksymään jotka kiusasivat minua. Minä olen huomannut ja kuullut tosi paljon yleensä kiusattaan netissä mutta täyttyy varoa jos kiusataan esim. Foorumissa, Mesessä… En edes tehnyt mitään pahaa ja tuntuu todella pahalta itseäni kohtaan. Minusta voi tulla marttyyri kun kiusataan minua tosi paljon.

Nettikiusaaminen on kaikein pahin kuin koulukiusaaminen, vai mitä olet mieltä?
Onko reilua haukkua, pilkailaan ja uhkailee toisten ulkonäkö tai kirjoitusta jne...? Minun mielestäni ei ole reilua tehdä tällästä ja siinä ei ole mitään järkeä!
Jos olet jossain keskustelu-palstoilla eli foorumissa jne, niin kirjoitat pitkiä lauseita ja joku ihmettelee "Mitä toi on meinaa kirjoittaa ja miksi hän kirjoittaa kirjoitusvirheitä?"- siitä se alkaa kiusaaminen ja haukkuminen. Se on todella säälitävää kun ihmisillä on vaikeaa kirjoittaa oikein ja voi tulla "pahoilaisvirheitä" se on vahinkoa ja voi sitä voi muuttaa tekstiä.

Jotkut voi haukkua vammaiseksi ja huoraksi tai homoksi niin se on todella törkeä aihe! Ihmisiä täytyy kunnioittaa ja ystävällinen jos on hirveää vaikeaa niin ole hiljaa ja älä koskaan kirjoita muille pahaa jos olet nukkunut huonosti. Se on todella lapsellista jos haluaa pilailla toisten tulevaisuuden!
Vanha sanalasku kertoo "Jos joku haukkuu niin napakin paukkuu".

Katso ja kuuntele toisten mielipiteitä videosta:

Linkkejä:
Jos sinua kiusataan netissä
Nettikiusaaminen
Kiusaaminen
Minua kiusataan
Kiusatun suurin virhe
Mitä olet mieltä asiasta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

6 ideaa Venetsialaisjuhlan järjestelyyn

 Venetsijaisia eli kesän päättävä veden, tulen ja valon juhlaa. Juhlitaan elokuun viimeisenä lauantaina.   Jos haluat järjestää ikimuistoise...