perjantai 4. huhtikuuta 2014

Vähähiilihydraattinen ruokavalio

Tutkimuksen mukaan vähänhiilihydraattinen ruokavalio (VHH) on tehokas tapa pudottaa painoa monin muihin laihdutuskuureihin verrattuna.

Verensokereiden määrästä täytyy olla tarkkana ruokavaliossa, jos on verensokeri alhaalla joka aiheuttaa väsymystä ja heikkoa oloa mutta tarpeellinen nopea  hiilihydraatit voi nostaa verensokerin korkeaksi.  Kaikkein muistisääntö yleensä muistaa itse, elimistö varastoi hiilihydraatteja  saatuja ylimääräisiä energiaa eli ”sokerivarastoon”, jonka jälkeen ylimääräinen sokerista muodostuu rasvaa.
kuva: mtv.fi
  •  Harrasta liikuntaa joka päivän.Joka ei pelkästään pidä painoasi kurissa, vaan torjuu myös insuliiniresistenssiä eli tilaa, jossa insuliinin vaikutus heikkenee ja verensokeri nousee. 
  • Vaihda eläinrasvoista ja kovista ravoista kasvinperäiseen tyydyttymättömiä rasvoihin, koska niiden sisältään paljon vitamiinia ja Omega- 3. Kasvirasva levitteet auttavat sydänten toimintaan!
  • Vältä pikaruokaa ostamista ja siirry tekemään itselle ja jopa perheelle ruokaa mutta terveellistä. Internetistä löytää hyviä ohjeita jos ei keksi mitään!
  •  Sokerilakko on parempi vaihtoehto. (jos haluat selluliitista eroon niin suosittelen välttämään sokeria ja kahvia myös.)
  • Vaihda aamu murot kaurapuuroon.
  • Rajoita hiilihydraattien saanti kaikilla aterioilla 40 grammaan. Muista, että kaikki hiilihydraatit eivät ole tasavertaisia, olennaista on niiden valitseminen hyvistä lähteistä. Kuiturikkaat, hitaasti sulavat hiilihydraatit, joita on vihanneksissa, hedelmissä ja kokojyvissä, eivät nosta verensokeriasi yhtä paljon kuin yksinkertaiset, nopeasti pilkkoutuvat, hiilihydraatit, joita on esimerkiksi vaaleassa leivässä, pastassa ja perunassa.
  • Nauti proteiinia joka aterialla, sillä se hidastaa verensokerin nousua ja tyydyttää näläntunnetta tehokkaasti. Riittävä proteiinin saanti minimoi myös lihaskudoksen menetystä laihdutettaessa. Hyviä proteiinilähteitä ovat kala, kana, liha, kananmunat, vähärasvaiset maitotuotteet ja palkokasvit. Seitsemää proteiinigrammaa kohden voit nauttia 15 grammaa hiilihydraatteja, muistaen kuitenkin säännön: 40 grammaa aterialla.

Aiheista voit etsiä:

Hyvää päivän jatkoa!
- Beautiful

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sinkkuelämää 2018 osa 44

Onko iällä väliä? Ikä on vain numero! Jos oikeasti etsiä rakkautta, iästä ei ole väliä! Todella paljon olla mahdollista iäl...